streda 18. mája 2016

Prvý nákup na awesomebooks.com

Snívam o tom, že raz budem mať police plné kníh. Ale keďže momentálne som iba študentka bez brigády, nákup týchto kníh je pre mňa trochu drahý špás. O to viac, že preferujem knihy v angličtine, ktoré sa u nás často zohnať nedajú a už vôbec nie lacno. Závistlivo som teda počúvala od zahraničných booktuberov o ich neskutočne lacných nákupoch na stránkach ako je napríklad thriftbooks.com, lebo keď som zbadala to poštovné k nám, od lacného to malo neskutočne ďaleko. Rozhodla som sa ale pátrať po iných stránkach, ktoré by mohli predávať knihy z druhej ruky kde by poštovné nestálo viac ako všetky knihy, ktoré si z tadiaľ chcete objednať. A tak som narazila na web awesomebooks.com




Knihy na tomto webe nájdete v rôznych cenových kategóriách, najlacnejšie však už od 3,33€. Poštovné do celého sveta bez ohľadu na na veľkosť balíka je 3,85€. Tieto neuveriteľne nízke ceny boli preto pre mňa najväčším lákadlom. Avšak ponuka nie je nekončená, preto tam nenájdete každú knihu o ktorej snívate a určite nie za tú najnižšiu cenu. Sú tam však aj knihy, ktoré sú označené ako nové a tak by sa vám aj napriek vyššej cene mohol nákup stále oplatiť viac ako v kamennom obchode. Okrem kníh nájdete na tejto stránke aj hudbu, filmy a hry, ale to nie sú kategórie, ktorým by som venovala veľa pozornosti.
Dodacia doba na stránke je pre Slovensko (ktoré nie je zaradené do Európy) 5-21 dní. Mne knihy prišli za 10 dní vrátane dvoch víkendov, takže sa rozhodne sťažovať nemôžem. Zabalené boli spoločne v kartóne, no keby si objednávate iba jednu alebo dve knihy, balenie sa môže líšiť.

Napriek názvu tejto stránky sú tu samozrejme aj veci, ktoré nie sú doslova skvelé, ale v samotnom čítaní by prekážať nemali. Ak si potrpíte na vzhľad vašich kníh, môžete byť sklamaní hneď v dvoch veciach. Prvou a zrejme očividnou vecou je, že keď kupujete knihy z druhej ruky, nemôžete si byť istí ich stavom. Zatiaľ čo niektoré môžu vyzerať ako nové, iné môžu mať trochu zničený či špinavý obal, pokrútené rohy a podobne. Moje knihy sú našťastie v celkom decentnom stave. Teda aspoň zvonku. Toto je však niečo, čo je rizikom pri nákupe čohokoľvek z druhej ruky.
Druhou vecou je, že síce si pri výbere knihy môžete vybrať aj obálku (alebo sa aspoň obálka mení ak máte možnosť rozhodnúť sa medzi novou a používanou knihou) ale to ešte neznamená, že keď vám knihy prídu, budú mať obálku ktorú ste si vybrali. Z tohto dôvodu teraz vlastním Gone Girl v neónovo oranžovej farbe.
Ako u väčšiny zahraničných stránok, aj tu sa platí vopred pomocou bankovej karty alebo paypalu, čiže nič nezvyčajné.

Celkovo som teda s nákupom spokojná, aj keď veľa kníh ktoré som chcela tam nemali alebo ich mali iba za vyššie ceny. Iné obálky než som čakala ma tiež zrovna nepotešili, ale pri nakupovaní cez internet si človek nikdy nemôže byť 100% istý, že tovar bude taký, aký si ho predstavuje. Ak máte záujem o knihy v angličtine a hlavne za malý peniaz (a bez premršteného poštovného) určite sa po tejto stránke poobzerajte.

3 komentáre:

  1. Vďaka za tip, vždy rada prehľadávam nové miesta, odkiaľ by som si mohla objednať knihy ;)
    Inak, skúšala si cez stránku boookdepository.co.uk? Tam sú niektoré anglické knihy za fakt dobré ceny a navyše sa poštovné rovná nule :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, bookdepository poznám a aj som si už z tadiaľ niečo objednávala. Ale veľmi som chcela vyskúšať nejaké stránky, čo predávajú knihy z druhej ruky. U nás sa totiž takých (a hlavne takých, čo predávajú aj knihy čo vyšli relatívne nedávno) nedá veľmi dopátrať.

      Odstrániť
  2. Momentálne na awesomebooks nefunguje objednávanie a očividne si majitelia webu s tým nevedia rady. Pozor, ceny kníh sa v kuse menia a to desivou rýchlosťou! A ešte jedno varovanie: nespoliehajte sa na to, že čo ste si objednali vám aj príde a o nejakej reklamácii si môžete nechať len tak zdať. Osobná skúsenosť.

    OdpovedaťOdstrániť