utorok 3. januára 2017

Ako dopadol #Cramathon?

Zhruba v polovici decembra som vás informovala, že som sa rozhodla zapojiť sa do môjho prvého readathonu s názvom Cramathon. Jeho cieľom bolo snažiť sa prečítať čo najviac kníh a tým dobehnúť naše zanedbané čitateľské ciele pre rok 2016. Ja som v tom čase už mala svoj cieľ dávno splnený, takže som na seba nemala prehnané nároky. Chcela som však vedieť, ako veľa som schopná za taký readathon prečítať.

Cramathon mal sedem výziev, no tých som sa ja držala len okrajovo a snažila som sa do nich napasovať knihy, ktoré som si chcela prečítať tak či tak. V podstate sa mi podarilo dvoma až štyrmi knihami pokryť 6 výziev, ale toto by som si fakt mohla uznať iba s prižmúrenými očami. Tak si to teda zhrňme.

Kameňom úrazu môjho readathonu bola kniha Empire of Storms od Sarah J. Maas. Dúfala som, že túto knihu stihnem prečítať ešte predtým, ako readathon začne, ale keďže bola veľmi dlhá a čítanie mi išlo pomaly, trvalo mi väčšinu readathonu, kým som ju vlastne dokončila. Deň pred začiatkom readathonu som sa tiež pustila do audioknihy Finding Audrey. Ak si teda odmyslíme to, že takmer hodinu som si vypočula deň vopred, touto knihou som splnila výzvu Prečítaj knihu, ktorá sa odohráva v inej krajine než v ktorej žiješ (táto výzva by sa však dala aplikovať na všetko čo som behom týždňa prečítala).
Keď som Empire of Storms konečne dokončila (a ľutovala, že som ju dokončila príliš skoro, lebo na pokračovanie budem musieť ešte dlho čakať), pustila som sa do výzvy prečítať 2 knihy za 24 hodín, prečítať grafickú novelu a zároveň prečítať knihu, ktorá má menej ako 200 strán. Za obeť týmto výzvam padli The Tales of Beedle the Bart a Nimona.
Počas celého čitateľského maratónu som sa taktiež pomaly dostávala cez knihu My True Love Gave to Me, ktorú som sa snažila rozložiť si od začiatku decembra až do Vianoc. Síce som ju teda počas readathonu neprečítal od začiatku až dokonca, ale stále ju rátam do výzvy prečítaj knihu s obrázkami.
Výzvu prečítaj knihu, ktorú už dlho odkladáš som si síce šetrila na prvú časť série Percy Jackson, no nakoniec som sa k tomu počas readathonu nedostala. Stále by sa však táto výzvy dala uplatniť na ktorúkoľvek inú z prečítaných kníh.

Aby som to zhrnula, s veľmi veľkým prižmúrením očí a kombináciou výziev bol môj prvý readathon relatívne úspešný. Čo sa však týka počtu prečítaných strán a času stráveného čítaním, nebolo to asi oveľa viac než by som prečítala, keby som sa žiadneho readathonu nezúčastnila. Akurát som mala väčšiu motiváciu a potrebu dokončiť knihy do určitého dátumu. Nevylučujem teda, že sa v budúcnosti nejakého readathonu znova zapojím, no nebudem ho asi v blízkej dobe vyhľadávať, keďže na moje čítanie nemal výrazný vplyv.

2 komentáre:

  1. Já bych řekla, že byl hodně úspěšný podle poštu přečtených knih :) A líbí se mi ten název :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Počtom kníh sa javí dobre, len sa mi to nepodarilo všetko tak, ako by som si predstavovala. Dúfala som, že ma readathon nakopne k čítaniu trochu viac.

      Odstrániť